Zalety serwerów Dell i ich wsparcie techniczne

W biznesie na samym początku można posługiwać się hostingiem. W późniejszych etapach rozwoju przedsiębiorstwa niezbędne będą własne i nowoczesne serwery, które ułatwią pracę. To specjalne urządzenia, które pełnią wiele funkcji. Czym jest serwer? Dlaczego warto postawić na serwery Dell? Czym charakteryzują się te urządzenia?

Serwer – czym jest to urządzenie?

Słowo serwer wzięło się z języka angielskiego od czasownika to serve – usługiwać. Serwer jest maszyną, na której zazwyczaj zainstalowane jest oprogramowanie serwujące daną usługę i udostępniające pewnie zasoby, z których korzystają użytkownicy. Podczas korzystania z Internetu wiele osób wykonuje przelewy bankowe lub korzysta z mediów społecznościowych. Te czynności są możliwe dzięki serwerom. Urządzenia te wykorzystywane są w wielu firmach ze względu na dużą liczbę osób, która odpowiedzialna jest za obsługę danych. Serwery muszą zapewniać płynną pracę przedsiębiorstwu i zabezpieczyć wrażliwe dane.

Serwery Dell – dlaczego warto na nie postawić?

Serwery Dell PowerEdge posiadają jeszcze wiele innych ciekawych funkcji.

Serwery marki Dell to jedne z najpopularniejszych urządzeń dostępnych na rynku. Są porządnie wykonane, a z ich niezawodności korzysta wiele firm. Dell jest specjalistą w dziedzinie produkcji nowoczesnego sprzętu. W środku znajdują się komponenty wysokiej jakości, które pozwalają na długotrwałą pracę i wysoką wydajność. Firma stawia na innowacyjność i oferuje najlepsze rozwiązania. Kolejną z zalet tych serwerów jest ich ekologiczność. Dell stawia na oszczędność energii i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. To przedsiębiorstwo w swojej ofercie posiada wiele nowoczesnych modeli serwerów, dzięki czemu każdy zdoła dobrać odpowiedni sprzęt dla swojej firmy. Wiele firm na całym świecie zaufało tej marce ze względu na wiele zalet. To urządzenia przyjazne środowisku, wydajne, bezpieczne w użytkowaniu i posłużą przez wiele lat.

Serwery Dell PowerEdge i ich funkcje

Z urządzeń, jakimi są serwery Dell, korzysta wiele przedsiębiorstw IT. Obsługa tych urządzeń jest skomplikowana, dlatego powinny z nich korzystać osoby z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Serwery Dell PowerEdge czternastej generacji oferuj wiele przydatnych usług i technologii. Są to między innymi:

  • System LockDown,
  • Drift Detection Wyłączanie portów USB,
  • Zarządzanie kluczem do dysków samoszyfrujących,
  • Czujnik otwarcia obudowy,
  • Kontroler iDRAC,
  • Narzędzie LIVE OPTICS.

Serwery Dell PowerEdge posiadają jeszcze wiele innych ciekawych funkcji. Są to bardzo popularne i cenione urządzenia.

Czy serwery Dell mają wsparcie techniczne?


Wsparcie techniczne jest bardzo przydatne przy wielu problemach ze sprzętem. Często zdarza się, że to człowiek ma problem z urządzeniem i nie wie co zrobić. Wsparcia potrzebują nawet ludzie doświadczenia o dużej wiedzy, ponieważ czasami coś ich może przerosnąć. Firma Dell służy pomocą dzięki wsparciu technicznym w pakietach Basic i ProSupport. Pakiet Basic, czyli podstawowy zawiera pomoc techniczną dostępną od poniedziałku do piątku od godziny ósmej do godziny siedemnastej. Czas reakcji wynosi około 24 godzin. Pomoc rozpoczyna się od rozmowy telefonicznej z konsultantem, który samodzielnie próbuje postawić diagnozę problemu i rozpoznać usterkę. W takim przypadku wymiana podzespołów leży na barku przedsiębiorcy. Należy zaznaczyć, że dyski SATA mają gwarancję przez jeden rok. W celu zabezpieczenia się na przyszłość warto skorzystać z drugiego pakietu, czyli ProSupport, w którym pomoc techniczna udzielana jest przez siedem dni w tygodniu 24/h. Ponadto pracownicy techniczni szybciej reagują. Niektóry pakiety oferują nawet pomoc, która przyjedzie na miejsce w ciągu czterech godzin, ale jest to uzależnione od lokalizacji firmy w kraju. ProSupport wspiera pomoc w dziedzinie software. Automatycznie wykrywa i raportuje, dzięki pomocy Support Assist. Główną zaletą tego pakietu jest wbudowany zaawansowany algorytm badający pracę podzespołów. Potrafi on w sposób skuteczny ostrzec i zapobiec przed większą awarią. Program samodzielnie dokonuje zgłoszenia usterki i konieczność wymiany. Przedsiębiorca otrzymuje informację o zamówionym komponencie. Taki pakiet można przedłużyć na okres maksymalnie siedmiu lat.